Megnéztük, megér-e 2,5 milliárdos állami támogatást a Recirquel immerzív színháza
A látványvilág igazodik a Millenáris műemléki csarnokának ipari világához, felturbózva futurisztikus, Mad Max-es világvége (utáni), látványelemekkel.
A látványvilág igazodik a Millenáris műemléki csarnokának ipari világához, felturbózva futurisztikus, Mad Max-es világvége (utáni), látványelemekkel.
Legalább 2,5 milliárdos állami támogatással hoznak létre turisztikai attrakciónak szánt látványszínházat a Millenárison: a befektetés kockázata az adófizetőké, siker esetén a haszon a Recirquel társulat vezetője, Vági Bence közelében landol.
Vági Bence társulatának Walk My World című előadása ősztől látható a Millenárison. A próba során húsz métert repülő artistákat és hajukon lógó művészeket is láttunk.
A Paradisum az újjászületés, az újrakezdés misztériumát járja körbe, magával sodorva a nézőt egy paradicsomi közegbe, amelyben az élet feltartóztathatatlanul utat tör magának. Vági Bence és csapata felejthetetlen atmoszférájú előadást hozott össze, amelyben a művészek ismét az emberi test fizikai és mentális határáig tolják el a produkcióikat.
Idén már úgy hívták meg a világ legnagyobb művészeti fesztiváljára, az Edinburgh Fringe-re a magyar Recirquel társulatot, hogy a meghívó meg se nézte előre a társulat új előadását: azt mondta, akármit is hoz Vági Bence rendező, annak helye van a Fringe-en. A helyszínen néztük meg, igaza volt-e.
A Recirquel IMA című előadásának koncepciója addig csupaszodott, míg végül nem maradt más, csak a lényeg: egy artistaművész és egy fekete kötél. Na meg persze az elementárisan ható élmény, gondoljunk bármit is a hitről.
A koronavírus-járvány miatti kényszerszünet idején született, de inkább korunk másik nagy problémája, a természet kizsákmányolása ihlette a Recirquel új darabját, amelynek csütörtöki bemutatója előtti összpróbáján a társulat alapítójával beszélgettünk. Vági Bence mesélt arról is, hogyan vészelte át a csapat a karanténidőszakot, és arról is, mi a következő nagy terve a mostani bemutató után.
Halász Glória dokumentumfilmet rendezett a Vági Bence vezette cirkusztársulatról – a hvg360 most mindkét alkotót kamera elé ültette, hogy többet tudjunk meg a látványos és izgalmas film létrejöttéről.
Vági Bence, a magyar Recirquel Újcirkusz Társulat művészeti vezetője rendezte azt az előadást, amelynek csütörtökön volt a világpremierje Münchenben.
A világ nagy táncművészeit követve a Brooklyn Academy of Music színpadán játssza a magyar társulat egyik darabját.
Temetni kell a hagyományos cirkuszt? Az új cirkusz veheti át a helyét, vagy az lesz csupán múló divat? És mit gondol az egyik irányzat a másikról? A FINA vizes vb vasárnapi záróünnepsége után beszélgettünk a Recirquel újcirkusz-társulat művészeti vezetőjével, Vági Bencével, Kristóf Krisztián artistaművésszel, a Budapesti Nemzetközi Cirkuszfesztivál alapítójával és volt főrendezőjével és Urs Pilzcel, a világ legnagyobb cirkuszi seregszemléjének, a Monte-Carló-i Nemzetközi Cirkuszfesztiválnak a művészeti vezetőjével.
Február elején mutatják be a mozik a Recirquelről szóló filmet. A ma már világszerte ismert magyar cirkuszi társulat vezetőjét, Vági Bencét a Mi ez a cirkuszról? és arról is kérdeztük, miben különböznek ők a műfaj klasszikusától, a Cirque du Soleiltől.